Czy jest różnica między księgową a biurem rachunkowym?

Różnica między księgową, a biurem rachunkowym

Dziś bardzo częsty temat pojawiający się w większych firmach. Otóż czy jest różnica miedzy księgową w firmie a biurem rachunkowym. I z perspektywy biura rachunkowego z Łodzi powiem Wam że jest i to duża. Ale po kolei, tłumaczę co i jak i dlaczego…

Macie swoją księgową w waszej firmie, na wasze każde zawołanie. Nie musicie czekać godziny na przesłanie dokumentów do Was tylko wszystko macie od ręki. Nie musicie jeździć do biura rachunkowego z dokumentami. Możecie tylko powiedzieć swojej księgowej w Waszej firmie że chcecie zgłosić pracownika albo że chcecie na jutro takie zestawienia i ono jest robione. Możecie sobie pomyśleć że same zalety z posiadania własnej księgowej. Otóż niestety ale nie.
Większość księgowych pracujących na etacie w firmach nie posiada ubezpieczenia od odpowiedzialności a co za tym idzie, nie jesteście w żaden sposób chronieni w razie ewentualnej pomyłki. To pierwsza wada.
Kolejną z nich jest wynagrodzenie księgowej w Waszej firmie, które często jest wyższe niż wynagrodzenie dla biura rachunkowego. Patrzycie, o księgowa chce 3000 zł netto. Mówicie spoko, 3000 zł to koniec świata ale da Was utrzymanie takiej osoby to koszt 5080 zł ze wszystkimi zusami, podatkami. Dodatkowo taka księgowa zawsze może wziąć sobie urlop i cała księgowość w Waszej firmie stoi. Nic nie jesteś sam, jako Pracodawca, zrobić bo nie po to zatrudniasz księgową żeby za nią pracować.
Do tego wszystkiego dochodzą wszelkiego rodzaju kwestie sporne związane z podatkami, zusami – Wasza księgowa nie ma z kim tego skonsultować. Na szkolenia wyjeżdża niezwykle rzadko bo oczywiście nie ma czasu a więc dalej nie pogłębia swojej wiedzy a dla Ciebie, jako dla Przedsiębiorcy, wcale nie jest korzystne.

I pomyślicie sobie, że pewnie ja pracowałam od zawsze w biurze rachunkowym i zazdroszczę tego spokoju księgowym na etacie i dlatego tak pisze?

Prowadząc swoje biuro rachunkowe w Łodzi mam:

  • szkolenia na które jeżdżę stosunkowo często (raz w miesiącu minimum)
  • grono zaufanych księgowych z którymi często debatuje na problematyczne tematy
  • obowiązkowe i dobrowolne ubezpieczenie które Ciebie, Przedsiębiorco, chroni
  • zespół pracowników, którzy pogłębiają swoją wiedzę a tym samym nie siedzą ciągle w jednym rodzaju przedsiębiorstwa a tym samym mogą podpowiedzieć ciekawe rozwiązanie które sprawdziło się w innej firmie a może i Twoja firma na tym skorzysta
  • wynagrodzenie od Ciebie, Przedsiębiorco, które często obejmuje zakresem o wiele więcej działów prawno – księgowych z którymi można się spotkać przy prowadzeniu księgowości
  • znajomych prawników, bhpowców, kadrowców którzy podpowiadają ciekawe rozwiązania
  • też czasem mętlik od ilości załatwianych spraw i ogrom pracy od 15 – 25 tego każdego miesiącaZatem drogi Przedsiębiorco, sam zdecyduj co bardziej Ci się opłaca – czy mieć własną księgową czy też mieć księgową w biurze rachunkowym.

2 myśli na temat “Czy jest różnica między księgową a biurem rachunkowym?

    • goodtax.karolina Autor wpisuOdpowiedz

      Pani Julio,

      Dokładnie. Sporo osób nawet nie wie tak dokładnie za co płaci swojej księgowej/księgowemu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *